de laatste vanuit de Boeing

13 mei 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Daar zitten we dan,

Alsof we ons hele leven al niets anders hebben gedaan, wéér naast elkaar. Haha het is wel heel erg leuk zo samen reizen, voor het eerst samen op vakantie en dan naar het andere eind van de wereld. Het is gelukt, goed gegaan en we zijn al stiekem aan het nadenken over het volgende avontuur. Cambodja, Cuba, wel een land met een C. Vanochtend besloten we om het ontbijt niet te nemen in het hotel, en dat was een goed besluit. We hadden in verband met de ontzettend vele security checks onze tijd nodig om lekker relaxed aan te komen op het vliegveld.

Tas moest open want er zat een powerbank op een plaats waar hij niet mag zitten, mini deodorant werd voor de tweede keer helemaal bekeken en het water werd door de scan gehaald. We maken dit nu al de hele reis mee, er is ontzettend veel aandacht voor dingen die niet mee mogen. Tegelijkertijd zien wij ook dingen die zoveel gevaarlijker zijn dan wat wij vervoeren.

Dus mooi op tijd om aan te sluiten bij de rest van de Nederlanders die ook weer naar huis gaan na een lekkere vakantie. Een smakelijk, bijna Westers ontbijtje, bij de gate en toen was het langzamerhand tijd om de rit huiswaarts te gaan aanvaarden.

En dat doen we ook, typerend voor de vlucht is dat Hans meer opgevouwen in een KLM stoel zit dan in een Chinese trein en dat we op de heenreis Southern China vlogen met meer beenruimte dan de Nederlandse vliegmachine. Een kwestie van rondjes lopen.

Booking, waar we de hotels mee hebben geboekt staat te trappelen voor de cijfers, we zijn er nog niet over uit samen. Het beste hotel, de meest vreselijkste badkamer, het raarste bed, de lekkerste dumplings, het grootste avontuur, de meest hulpvaardige receptie, de meest imposante dag, de leukste ontmoetingen. We hebben ze in de blog al uitgeschreven, maar wij hopen dat we er nog lang van kunnen genieten.. Nu nog even een kwestie van uitzitten die rit.

Ursula kwam op Schiphol aan precies op het moment dat wij naar buiten kwamen, een echte luxe om ook weer opgehaald te worden. Veilig en gezond thuiskomen is eigenlijk de hoofdprijs van een mooie reis maken.

Daar zitten we dan saampjes op de bank, bij Appie bruin brood en kaas gehaald, de was zit erin, nu wakker blijven tot een uur of tien, ik ben benieuwd of we dat gaan volhouden. Dus toch de laatste blog de deur uit. Ook deze deadline weer gehaald!

1. Georgette:
    13 mei 2018
    Welkom thuis, Nicole en Hans, wat een avontuur en wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt. Heerlijk om nog lang daarover na te kunnen genieten. Welterusten voor straks.
  2. Ilona:
    14 mei 2018
    Fijn dat jullie zo’ n gave vakantie hebben gehad. Leuk dat we jullie op de voet konden volgen en zo digitaal hebben mee gereisd.