Nog 40 nachtjes slapen

20 maart 2018 - Thuis, Nederland

Nog 40 nachtjes slapen…

Terwijl we dagelijks de datumprikker bekijken over hoeveel nachtjes nog … zijn we achter de schermen druk bezig met plannen. De visa’s zijn inmiddels zonder grote hobbels verder binnen, als je de juiste papieren op de juiste manier invult kan je binnen 5 minuten weer buiten staan! Wij hebben ondertussen de pret van het uitkiezen van de reis, de hotels en de steden die we willen bezoeken.

Want waar begin je in zo’n immens groot land? We hebben besloten om op Beijing te vliegen en vanuit daar de reis en het avontuur aan te gaan. Er staat in ieder geval een bezoek aan Zhen’an gepland daar heb ik ( Nicole)  in 2007 een jaar lang gewoond en gewerkt. Ik ben er al een keer terug geweest, maar om het nu aan Hans te kunnen laten zien, hoe mooi is dat. Hans heeft de reis op de kaart aangegeven en als jullie daar kijken kan je zien dat we vanuit Beijing naar Xian reizen.

Vanuit Xian gaan we naar Zhen’an en hopen we dat de scholen open zijn. Op 1 mei vieren de Chinezen de Dag van de arbeid (劳动节 – láodòngjié) De dag van de arbeid wordt door veel Chinezen gebruikt om samen tijd door te brengen met het gezin. In deze vakantie gaat iedereen op bezoek bij vrienden en ze bezoeken theaters en voorstellingen. Daarnaast wordt er tijdens deze periode veel korting gegeven in grote winkelcentra en is er vaak korting op entreeprijzen van verschillende activiteiten en bezienswaardigheden. De ideale tijd om te shoppen! Aangezien Hans zich al aan het oriënteren is op de meest geweldige gadgets, weet ik zeker dat hij lekker z’n hart kan ophalen in Xian! En natuurlijk het Terracotta Leger..

Na Xian gaan we naar Pingyao, Pingyao is een bijzonder goed bewaard gebleven traditionele Han-stad. Om de stad ligt een compleet intacte stadswal uit de Ming dynastie (6 km lang). De oude tempels of huizen binnen de stad geven een unieke blik op de architectuur en stadsplanning in het oude Keizerrijk China. Pingyao was tijdens de Ming-en Qing-dynastie een bloeiende handelsplaats, vandaar dat hier de eerste banken ontstonden.

Daarna met de trein terug naar Beijing waar we nog heerlijk een paar dagen kunnen rondstruinen.

Maar eerst nog 40 nachtjes slapen….

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl