The elevator goes to the dish

11 mei 2018 - Beijing, China

Wat? Ja inderdaad de lift gaat naar het gerecht, op mijn vraag aan de lieve serveerster vanavond toen Hans zijn eten al bijna op had en ik nog zat te wachten op mijn eten. De wat...???? De Chinese vertaalapp van de dame was een beetje in de war misschien.. of is het inderdaad zo dat het eten vanuit de lift geserveerd wordt in dit restaurant? Het kan altijd, we zijn al op allerlei eigenaardige plekken wezen eten. Nee, na nog een keer de vertaalapp, bleek dat het nog ongeveer 2 minuten zou duren en toen kwam het inderdaad. Een van de vele leuke woordspelingen deze vakantie, we zullen er nog heel veel aan moeten denken en vooral weer heerlijk om kunnen schaterlachen. Wat een vakantie, wat een lol hebben we samen.

Het begon vanochtend vroeg al, ik had Hans beloofd om hem mee te nemen naar Silk Street, een groot complex dat al tientallen jaren allerlei dingen die je vooral niet nodig hebt verkoopt. Van Hommy Tilfiger to Plada en Lolex en nog meer van dat. Maar ja, je moet er wel geweest zijn , Bush was hier, en nog wat belangrijke mannen en vrouwen uit de geschiedenis. En dus wij ook, vooral al lekker vroeg, " first costumer price" good luck. Het shopping complex was ook met de tijd meegegaan. Airco, winkel deuren en bijna geen niet/ niet helemaal spullen. Hans moest even wennen dat een shirtje van 180 Yuan, gewoon maar 25 Yuan kost, maar ook hier is hij een snelle leerling en al snel waren we een één-tweetje aan het doen. In dit shopping complex hadden we het al snel gezien, de Russen kwamen en die betalen gewoon wat op het kaartje staat, dus dan is de lol om af te dingen al snel minder leuk.

Op naar de Pearl market. Die deed echt zijn naam eer aan; vier verdiepingen P-P-Parels in allerlei soorten en maten van echt naar net echt, en nog heel veel andere spullen Al snel waren we op dreef en ging het lekker met het kopen van de laatste leuke cadeaus voordat we overmorgen naar huis gaan. We stonden geïnteresseerd naar horloges te kijken toen het meisje achter de balie sissend vroeg " Rolex?" Ha! daar had ik nu de hele dag op gehoopt en vooral op de reactie van Hans. Die sprak boekdelen, heerlijk dat koppie en wij natuurlijk yes...... Een setje? Misschien wel TagHeuer? Voor 500 Yuan (65 €) heb je hier een mooi waterdicht en garantie-tot-aan-de-uitgang-nieuwe-batterijen-deze-ochtend-erin-gezet set hem en haar horloges... Uhh nou toch maar niet. We hebben naar drones gekeken maar dat was de made in China kwaliteit twee keer ergens tegenaan vliegen en je hebt alleen nog een kastje over. Echte Gukkie tassen waar je een aansteker tegenaan kan houden voor 12 Euro. Tsja dan wordt het moeilijk kiezen....

Afijn entertainment genoeg en na een dag hebben we het ook wel bekeken eigenlijk. Morgen nog een dagje toerist spelen. We gaan straks nog even kijken naar de top 10 dat moeten we zien lijstje en kiezen er lekker nog twee uit.

We willen graag reageren op iedereen die een reactie heeft geplaatst bij een van onze verhalen, het is echt hartstikke leuk om te lezen dat jullie ook allemaal een soort van op reis zijn. Van reislogger uit kunnen we van deze blogs een vakantie boek maken en kunnen we thuis nog foto's bijvoegen van de camera's en de telefoons. Het is echt een superleuke manier om de reis vast te leggen. Zeker aan te raden, je bent in één keer klaar als je thuis bent! Morgen laatste dag..

1. Ma Bunschoten:
    11 mei 2018
    Ja het klopt allemaal ,ik heb genoten van alles wat jullie vertelt hebben en de mooie foto's. Geweldig .En nog even wat een snoepwinkel zo iets heb ik nog nooit gezien.
  2. Diana:
    12 mei 2018
    Ha juf Nicole, op de valreep heb ik ook jullie blog gevonden en kan ik nu eens een reactie plaatsen;-) Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Heel bijzonder. Goede reis terug en ik heb hier twee popelende kinderen huppelen, die je heeeeel graag weer willen zien. Tot maandag!
  3. Louise:
    12 mei 2018
    Nicole, ik had de link doorgekregen van Georgette! Wat een ontzettend leuk verhaal zeg! Helemaal in jullie element! Ik ken Hans weliswaar niet, maar het klinkt allemaal heel erg leuk.
  4. Margot de Wit:
    12 mei 2018
    Ni hao , Nicole & Hans, wat een geweldige ervaring en kadootje dat jullie samen deze reis maken. Zo te lezen is er in 10 jaar veel veranderd. De foto’s spreken boekdelen !! En natuurlijk jullie verslagen . Ik kan niet wachten om de reis verder van jullie te horen. ( onder het genot van een kopje thee, loempiaatje of iets anders Chinees 😜)