Even helemaal niets

7 mei 2018 - Pingyao, China

We hebben vandaag eens helemaal niets gedaan. Beetje gewandeld, zelf bij het lokale station ons volgende treinkaartje gekocht. Weer eerste klas, de reis naar Beijing woensdag duurt 5 uur, dus lekker relaxed zitten we er weer bij dan. Nog wat meer gewandeld en wat lokale lekkernijen geprobeerd. Pingyao is beroemd om zijn azijn en dat ruik je de hele dag door hier. We zijn naar een azijn proeverij winkeltje geweest, de familie maakt het al 6 generaties in de achtertuin. Met een vertaalapp op telefoon en hilarische vertalingen kom je er beetje bij beetje achter. Het is ook de rundstreek van China hier daar geniet Hans dan weer van.

Overal zijn ook massage winkeltjes zijn we ook gewoon gaan proberen! Eerst een half uur in de thee "Chinese medicijnen" gezeten met onze voeten, en pedicure en voetmassage gehad. Oei wat deed de aardige mevrouw mij een pijn... Hans was vrolijk verbaasd dat hij zulke zachte voeten had na de behandeling.

Daarna door de oude stad gewandeld en ja... Gewoon midden op de dag naar de hut en een tukkie doen. Wat een vakantie gevoel.

Daarom ook voor jullie eens even lekker uitrusten en een kort verslag van vandaag. We hebben nog wat leuke kromme vertalingen gevonden en die heeft Hans al gedeeld. Dus vanuit heerlijk rustig Pingyao waar we zitten te Majonggen net buiten de hut met een biertje en een mok earl Grey thee tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl