Mister you are senoir

29 april 2018 - Beijing, China

We waren eergister wat verbaasd toen de nette dame aan de kassa onze paspoorten vroeg en Hans ineens korting kreeg. Hier in China is hij een " senior". Hij hoort bij de uitzonderingsgevallen aan de kassa. Onder de 1 meter 30, studenten, gehandicapten en senior ( 60+) krijgt een special price! Hahaha Hans gaat nu overal op vertoon van zijn paspoort naar binnen voor half geld.

Voor vandaag hadden we het Olympische stadion staan, WoW wat een beleving. Wetend dat Mr Bold, Daphne Schippers, en Pieter v/d Hoogeband en Ranomi Kromowidojo ( en wie we verder nog vergeten zijn) hier ook rondgelopen hebben, Tismewat! Wat moeten die mensen last gehad hebben van de smog, het is hier wel heel erg vervuild, ik weet dat ze in 2008 maatregelen hadden, maar dan nog. De lucht is grijs, je voelt de zon erdoorheen maar toch we gaan langzamerhand het nut van de mondkapjes inzien.

We waren allebei behoorlijk onder de indruk en hebben het eens lekker op ons in laten werken. Geweldig en dat te weten dat ze het allemaal alweer in gereedheid brengen voor de Olympische Winterspelen van 2022. De merchandise ligt er al, van sjaaltje, stropdas tot koffiemokken. Persoonlijk vinden wij het wel een goed idee om de heleboel gewoon nogmaals te gebruiken en er een wintersportplek van te maken, nou wij zijn er in ieder geval al geweest kunnen we zeggen.

Onze tweede excursie vandaag op het plan was de Lama tempel, Boeddha's kijken, de hele collectie is in deze tempel bij elkaar gezet, met als hoogte punt de hoogste en grootste Boeddha van Beijing. Eigenlijk net zo indrukwekkend als het stadion, ware het het wel dat het op twee compleet verschillende vlakken indruk op ons gemaakt heeft.

Het plan van de reisleiding ( ahum) van vandaag was ook nog een bezoek aan Silk Street een chaos warenhuis hier niet zo ver vandaan, maar we hebben besloten dat we het voor gezien houden, over iets meer dan een week zijn we weer hier terug en dan moeten we ook nog iets te doen hebben.

Het is momenteel een drukte van jewelste, iedereen gaat de dag van de arbeid vieren met vrienden en familie en iedereen gaat op reis. Overal is lekkers te koop om mee te nemen en mensen sjouwen wat af. Zo ook senior en teacher, morgen onderweg naar Xian, vroeg uit de veren en reizen op de Chinese manier, trein, druk en avontuur. op naar Xian.

1. Maaike:
    30 april 2018
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben, leuk om op deze manier te kunnen volgen!
  2. Ma Bunschoten:
    30 april 2018
    Goed weer een bericht te ontvangen en te zien dat jullie genieten van alles . Hans het is toch ergens goed voor dat je 60 bent nu brengt het nog voordeel op ook. Tot de volgende keer. Doei!!!!!