Terug in Beijing

9 mei 2018 - Beijing, China

We liepen net samen de metro uit en mompelden tegen elkaar ; " Heej we weten gewoon de weg hier"! We zijn weer terug waar onze reis begonnen is 14 dagen geleden, hoe raar is dat. Vanochtend vroeg vanuit Pingyao met de trein vertrokken en dan weer heel andere landschappen zien dan op de andere treinreizen. Wat is China toch een land met diversiteiten zo immens groot.

Terwijl Hans aan het lezen was in de trein, heb ik mijn hogere wiskunde uit de hoed gehaald. We reden met een vaart van 199 km per uur en gingen voor 2,30 minuten een tunnel in , hoe lang is de tunnel dan? Zo heb ik er een paar kunnen timen. Er zaten kortere en langere bij de langste was 3.18 min. Da's best lang in het donker.

Terug in Beijing dus en we hebben vanmiddag ons ingechecked in een 5 sterren hotel met dakterras en zwembad. Vanavond bij thuiskomst koekjes op de kamer, maar nergens een haakje te vinden om even iets op te hangen. Hahaha we zijn verwend in onze 2-en 3 sterren hotels. Maar de douche is zalig hier eindelijk niet zelf de douchekop vasthouden en met je andere hand de shampoo uitspoelen. Wat een luxe.

Morgen gaan we samen met een Chinese ouder van de school in Den Haag, die hier voor een trouwerij is, met haar ouders naar een mooi stukje Chinese muur, weer even met de lokale mensen op stap, wellicht zien we dan net even iets anders dan de doorsnee toerist.

Dan hebben we vrijdag en zaterdag nog om rond te slenteren en nog eens te kijken naar onze wensenlijst wat we nog willen zien. We kunnen het toch niet allemaal bekijken...

Vanavond de tv maar eens aan we hebben CNN en kijken wat er allemaal in de wereld aan de hand is.