Wo shi laoshi

28 april 2018 - Beijing, China

Na twee dagen Beijing komt het allemaal weer naar boven, de Chinese zinnen en nuttige woorden van 10 jaar geleden er is nog behoorlijk wat blijven hangen. Hans is onder de indruk. Ik lach me rot als ik één zin zeg krijg ik er 10 terug om mijn oren, knik twee keer heeeel wijs en moet dan ruiterlijk toegeven dat ik ook niet alles begrepen heb. Hans daarentegen maakt reuze sprongen met zijn Chinees, zegt vriendelijk doch zeer overtuigend "bu yao". ( nee dank je niet nodig) en ni hao tegen iedereen bij ons in de steeg.

Vandaag zijn wij begonnen met een verkenningstrip van de omgeving. Gister hadden we echt heel veel gelopen en vandaag hadden we een openbaar vervoerdag. Het ov hier is uitstekend, we hebben een Beijing ov kaart en kunnen op wielen en onder de grond ons goed verplaatsen. Kleur lijn en nummer en haltes tellen, een kind kan de was doen.

Het was ook een dag van verrassingen en hebben we veel " per ongeluk" gevonden. Lekker avonturen. We hebben een treinkaartje gekocht voor de snelle trein, we gaan het beleven als we naar Xian gaan.

We zijn ook de winkelwijk in geweest ook daar zitten we lekker vlakbij, Chinese diehebiknognietdingetjes en eigenlijk de voorraadschuur van Aliexpress en Alibaba, Hans keek zijn ogen uit, voor mij was het weer een feest van herkenning, zo leuk om dat nu samen te delen..

Het was ook per ongeluk dat we in een restaurant naast de opera terecht kwamen. Na ons avontuur van gister hebben we vandaag maar eerst gevraagd hoe groot de porties zijn, we hebben heerlijk dumplings gegeten en soep. Nu zitten we lekker in de hut(ong). Ik even bloggen en Hans de foto's toevoegen. What's app en Google en gmail werkt dus echt niet hier in China dus hopelijk blijven jullie ons zo volgen. Morgen weer een nieuwe dag,  het plan is naar het Olympisch dorp te gaan, maar ja .......

1. Georgette:
    28 april 2018
    WoW, wat een verhalen al na 2 dagen. Om jaloers te worden.
  2. Ineke Claessen:
    29 april 2018
    Ik hoor het al: het gaat heel goed met jullie! Fijn! Leuk om telkens jullie verhaal te lezen! Camille en ik gaan het lekker volgen. We gaan nu een week varen en hopen dat we het toch ontvangen! Hangt bij ons ook van de Wifi mogelijkheden af! Klein beetje China! Haha!