再见 - zàijiàn tot ziens!

4 mei 2018 - Xian, China

Reisdag vandaag,

Vanochtend rustigjes begonnen, we hebben alle tijd, de trein gaat om 11.15 afscheid bij het station, dus lekker even gewandeld in de omgeving. Dan toch de draak verslaan en naar het station. Daar stond Mr Wang al te hoppen van het ene been op het andere, hij had iets voor Hans gemaakt.. de mannen weer aan de blue tooth en Mr Wang kon niet wachten tot Hans zijn filmpje had gedownload en we moesten het direct ter plaatse bekijken.

Stel je het volgende voor; Hans, Nicole ( beiden bepakt en berugzakt)  Mr Guo, Linda, en Mr Wang voor het station, wat lokale bevolking om ons heen en dan ineens... tettert het Wilhelmus uit de telefoon van Hans, met een compilatie van foto's van de afgelopen drie dagen, er waren meer foto's dan het muziek fragment van ons volkslied, dus na 5 keer Wilhelmus hadden we de film gezien en hadden we 4 breed glimlachende Chinese vrienden en een twintigtal voorbijgangers om ons heen. En stond ik te snotteren naast Hans.

Wow...

Tijd om te gaan.

En dus in de trein twee blije reizigers, erg moe, maar ontzettend voldaan, weer op weg voor het volgende avontuur.

We zitten nu in een appartement op de 10e verdieping van een flat in Xian, de kaartjes voor de trip naar het Terracotta leger zijn geregeld dmv een foto appje naar een gids, die op die manier ons morgenochtend om 9 uur komt ophalen bij de Starbucks om de hoek. Dat is nog eens efficiënt geregeld hier, je merkt dat we aan de moderne kant van Xian zitten. De wasmachine draait in het appartement en we zitten lekker languit op de bank.

Vanmiddag voor het eerst eens " westers" gelunched met vork en mes, haha.

Nog even een wandelingetje lokaal en dan gewoon doen wat alle andere mensen doen hier in het appartementen complex ....live like a local!

Ook wel eens lekker.

1. Ma Bunschoten:
    4 mei 2018
    Geweldig wat een reis zijn jullie aan het maken. Ik geniet gewoon een beetje mee met jullie,door alle verhalen en foto"s. Prachtig!!
  2. Ineke Claessen:
    4 mei 2018
    We zagen het helemaal voor ons! Wat hebben we gelachen! Mooi verslag Nicole en veelzeggende foto’s!😘👍
  3. Jelle:
    5 mei 2018
    Toch de selfiestick nog gevonden zie ik. 😂😂😂